سرپرست فرمانداری البرز:

اثر اقدامات فرهنگی باید در کاهش آسیب های اجتماعی ملموس باشد

قزوین- سرپرست فرمانداری البرز با بیان اینکه مدیران دستگاه های فرهنگی باید برنامه های کاربردی، تخصصی و اثر گذار در حوزه آسیب های اجتماعی داشته باشند، گفت: اثر اقدامات باید ملموس باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد فتوحی در سومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان که با محوریت پیگیری طرح جامع پیشگیری از خودکشی برگزار گردید اظهار کرد: شهرستان البرز دارای ویژگی های منحصر به فرد اجتماعی است و به همین جهت ابعاد آسیب های اجتماعی نیز متنوع می باشد، لذا نگاه تخصصی و ویژه نسبت به موضوع خودکشی که علل و زمینه های گوناگونی را در پی دارد باید اعمال گردد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی و در راستای پیشگیری از خودکشی باید سیاست گذاری و برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و با بکارگیری یک مدل مدون، ضمن مشخص شدن وظایف، نقاط ضعف و قوت نیز مشخص می شود و ارزیابی دقیق تری از اقدامات صورت می گیرد.

فتوحی تأکید کرد: شرح وظایف ادارات در طرح جامع پیشگیری از خودکشی مشخص است و روسای ادارات باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند و در صورت عدم توجه قطعاً پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

سرپرست فرمانداری البرز با اشاره به اعتبارات فرهنگی شهرداری ها گفت: شهرداران و مجموعه شهرداری ها نسبت به اعتبارات فرهنگی اهتمام داشته و باید مدیران دستگاه های فرهنگی با ارائه برنامه های کاربردی، تخصصی و اثر گذار در حوزه آسیب های اجتماعی از این ظرفیت نیز به نحو احسن استفاده کنند.

فتوحی خاطر نشان کرد: خروجی برنامه ها باید بررسی گردد و صرف برگزاری یک برنامه ی فرهنگی کافی نیست، لذا نمود اقدامات فرهنگی باید در کاهش آسیب های اجتماعی و به ویژه خود کشی ملموس باشد.

و در خصوص اثرگذاری انجمن های مردم نهاد گفت: حضور فعال و اثرگذار سمن ها و انجمن های مردم نهاد در حوزه آسیب های اجتماعی، می تواند گامی موثر و تسهیل کننده در این حوزه باشد و می بایست جلساتی تخصصی با حضور ادارات و سمن ها جهت برنامه ریزی و سازماندهی اقدامات صورت گیرد و این موضوع باید با توجه به شرایط شهرستان به طور جد پیگیری گردد.

سرپرست فرمانداری البرز در پایان سرپرست فرمانداری البرز با تأکید بر اهتمام ادارات نسبت به آسیب های اجتماعی و موضوع خودکشی گفت: همه ادارات موظفند برنامه های کاربردی و تخصصی خود را در حوزه پیشگیری از خودکشی برای شش ماهه دوم سال به صورت مکتوب ارائه و نسبت به اجرا و نظارت مصوبات اقدام نمایند.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور دادستان، بخشداران، شهرداران و روسای ادارات برگزار گردید، ضمن بررسی عملکرد ادارات، شرح وظایف دستگاه ها در خصوص طرح جامع پیشگیری از خود کشی ارائه و مورد پیگیری قرار گرفت.

نظرات

captcha